.:-

Dagen som kallas torsdag inledde jag med en kopp kaffe och ett samtal över internet med min bundsförvant Klas. Vi bestämde att vi skulle åka och inte en lunch på Mc Donalds. Så vart inte fallet. Vi åkte istället raka vägen till nordea där Klas skulle försöka ta ut pengar med ett utgånget pass, det gick minsann inte för sig. Klas slog ett samtal till polisen för att rådfråga, han fick det rådet att skaffa fram ett tillfälligt personbevis från skattemyndigheterna. Han ringde till skattemyndigheterna för att bekräfta saken och fick det svaret att det var fullt möjligt, men att han var tvungen att ha med en släkting som kunde identifiera sig och styrka hans identitet. Vi åkte då till haninge där klas visste att skattemyndigheterna hade ett kontor. Väl där så insåg vi att dem inte låg kvar på det ställe där han tyckte sig minnas att dem låg tidigare. Vi gick in på kronofogden och frågade dem ifall dem visste var skattemyndigheten låg, som svar fick vi att dem nyligen flyttat kontoret till södermalm. Vi vart mycket sårade och gick in i haninge centrum för att äta den lunch vi tidigare skulle ätit på Mc Donalds i tyresö. Då kom vi på att vi hade sådana där mobilkuponger som man fick med el maco menyn förut. Efter att ha besökt The Phonehouse gick vi nöjda till Mc Donalds med en ny telefon och ett nytt nummer till Klas, han var mycket glad. Vi firade den nya telefonen med en fin måltid. Väl hemma så han jag knappt ta mig på snorren innan jag var tvungen att åka iväg och besikta bilen. Beatrice (min bil) gick igenom besiktnigen utan anmärkningar. Jag åkte åter igen hem för att åter igen inte hinna ta mig på snorren fören jag skulle iväg igen, denna gång bar det av mot mediamarkt för att köpa en dator, det blev en mycket fin dator, vilken jag skriver på i nuläget. Sedan var det dags för middag. Jag åkte till tyresö wok och införskaffade mig en läcker måltid som jag tog med mig hem och grävde ner.


Tihi See Yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0