Sommar

Nu har jag sittit här i solen så länge att fåglarna har byggt ett bo i min rygg. Det känns så fint att man kan uppleva detta utan att åka moppe. Fåglarna ser ut som senatsflaskor och har ingen ryggrad. En stilla dag mitt i juni. Rymdraketerna åker runt i luften och leker med varandra, man skulle kunna tro att dem är 5 år, ja ni vet så där man brukade hålla på när man var liten, ja ni vet. Min hustrus man har förlovat sig med en annan kvinna. På slumnäsvägen finns det raggare som slåss, jävla nazister.


Onödigt lidande,
onödig väntan,
världen är tom som ditt skratt.
Stjärnorna falla -
kalla och härliga natt.
Kärleken ler under sömnen,
kärleken drömmer om evighet...
Onödig fruktan, onödig smärta,
världen är mindre än ingenting,
ned i djupet glider från kärlekens hand
evighetens ring.



Tihi See Yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0