Söndag - Glädjen och sorgens dag

10.47 upp på söndagsmorgonen efter lördagens bravader och en trevlig afton hade försinat sig in. Med ens insåg jag att detta var dagen Det, jag skulle se metallica i globen. Med bestämda steg begav jag och Alex oss in mot globen, klockan var då 13.03. 13.57 anlände vi till globen området och insåg strax därefter att röde kvarn (stället där vi hade tänkt hälla i oss bira) var stängt. Efter en kort men bestämd framryckning genom själva hjärtat av globen centrum hittade vi ett trevligt ställe vars namn jag inte minns (på grund av förklarliga skäl). Vi slog oss ner vid ett bord vi tyckte såg injudande ut och beställde varsin öl, klockan var då 14.13. Strax därefter intog två andra individer bordet och sammanslöt sig med oss, dem kallade sig, De oförstörbara fritidskanotisterna. En av dessa fritidskanotister insisterade på att bjuda på öl, vi tackade och tog emot. Framåt 18.27 bestämde vi oss för att inta globen, vi hann inte vara där särskilt länge innan vi mötte detta besked:



Med gråten i halsen tog jag min cykel och åkte hem.

Tihi See Yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0