Vila i frid, Råttan

Jag upptäckte till min förskräckelse att en god vän till mig, Råttan, befann sig i ett kritiskt tillstånd när jag fann honom. Han hade råkat ut för en trafikolycka och brutit skenbenet. Antagligen en frontalkrock. Det var en stor SUV Råttan krockat med, Råttan körde en liten fiat punto, det blev bara mos kvar. Jag tillkallade polisen, som kom inom kort. Dem gjorde en snabb udersökning av platsen för att utesluta att brott begåtts. Ambulanspersonalen som skulle föra råttan till sjukus, konstaterade att han var utom räddning. Jag hann ta en sista bild av honom innan han fördes iväg.



Begravningen äger rum vid tyresö kyrka den 28/3 klockan 12:00.

Du såg alltid på mig med dina änglaögon
Nu gråter du som jag alltid gör
Blod
Inombords

För alltid borta
Utan
Någon
Förklaring

Snälla, lämna mig inte
För mina andetag
Finns Inte
Utan dig!

Råttan, vila i frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0